fredag 23. mai 2008

Finally friday


Endelig hjemme etter atter en dag på skolen. Først var jeg kl 8 på Spenst hvor jeg møtte Charlotte også trente vi en times tid, og etter det var jeg noen timer på skolen. Har også gått til innkjøp av en bok som heter "Blomster i Norge" som jeg skal bruke til objektsamlingen min som skal leveres like etter sommeren, så jeg må komme i gang tidlig. Kanskje ikke veldig morsomt å plukke blomster på fritiden, men må man så må man.

Nå om en liten stund skal jeg være med mamma ut og handle litt også skal jeg prøve å få tak i et donorkort. Fant ut i biologien her om dagen at man enkelt kan få et donorkort på apoteket, noe jeg synes er ganske kjekt. Hvorfor ikke donere bort organene sine dersom man dør? Kroppen vil jo rotne bort allikevel, så man vil ikke føle noe som helst, og i tillegg vil man kunne redde flere liv. i 2007 var det kun 73 donasjoner i Norge, noe jeg synes man bør gjøre noe med. Tenk på de menneskene som lever et liv der de lider fordi de trenger en transplantasjon. Selvom det ikke finnes noe register i Norge på om man vil donere organene sine eller ikke, vet uansett familien eller dine nærmeste hva man vil dersom man bærer et donasjonskort, noe jeg synes er kjekt. Tenk å komme i en situasjon hvor en av dine nærmeste omkommer og du får spørsmålet om du vil gi bort organene til den avdøde. Mange vil kanskej bli skremt av dette, fordi de ikke vet hva personen hadde villet og i tillegg er det en ganske følsom periode. Så derfor om du vil donere - fyll ut et kort og legg det i lommeboken din. Tenk hvor mange du vil hjelpe:)

Senere skal jeg også en tur innom besteforeldrene mine, fordi min bestefar fyller 83år. Og deretter skal Karina, Silje og jeg ha en liten singstarkveld:)

Men må gå. Ha en fortsatt fin dag!

Det søte godteriet jeg hadde kjøpt til Karina


Meg med Peters überkule briller


Min nye nerdebok;P

Ingen kommentarer: