torsdag 31. juli 2008

Veien til freshe negler

Klipp neglene litt korte. Det er lettere å holde korte negler pene enn det er med lange. Fil gjerne litt på tuppen slik at de får en rund form. Lange negler er litt ut i år, noe jeg personlig er litt glad for, siden jeg ikke kler det så godt. Generelt sett synes jeg det er penere med korte velstelte negler enn lange og slitte.
Dette er de neglakkene jeg bruker. Loreal Manicure White bruker jeg først for at neglene ikke skal ta til seg fargen til den fargede negllakken.
Ta først på den blanke. Negllakken holder som regel litt ekstra lenger også når man bruker underlakk.
Ta deretter to strøk av den fargede negllakken, men la det tørke godt mellom lagene. Lagene skal heller ikke være for tykke, for da vil den lett flasse av igjen. Til slutt tar jeg et strøk Top Coat fra Dior, som gir en blank finish og dete hele tørker mye raskere enn om man ikke tok den på.

Ingen kommentarer: