onsdag 20. august 2008

Middag

Nå sitter jeg faktisk alene foran datamaskinen og spiser en middag betsående av et rundtstykke og to egg. Det er ikke slik en middag skal være! Men hva skal jeg gjøre når ingen andre er hjemme? Jeg orker jo ikke å lage masse mat når ingen andre skal ha. Da ender det bare med at jeg overspiser meg og får vondt i magen. Hvorfor er ikke familien min som omtrent alle andre familier, med "8-til4-jobber" og felles middag hver dag halv fem? Jeg følte meg brått så stusselig og alene når jeg fant ut at jeg spiste alene. Jeg har gjort det i mange mange år, men allikevel. Brødmat er egentlig noe jeg bare spiser når vi ikke har noe annet også. Altfor mange karbohydrater, så jeg prøver å veie det litt opp med proteiner fra eggene. Det holder mye mer på sultfølelsen.
Etter at jeg begynte å spise sunnere og trene mer, har jeg ikke like lyst på godteri som før. Selvom jeg elsker godteri, smaker det alltid bedre når det er lenge siden man har spist det, synes så i hvertfall jeg. Nå gjelder det bare å kutte ut all brusdrikkingen min. Huff, det er virkelig ikke bra for hverken kroppen eller tennene. Drikker man vanlig brus er det altfor mye sukker i det, drikker man lightbrus finnes det stoffer som visst skal være kreftfremkallende og tennene dine edses vekk. Det er skummelt å tenke på når jeg drikker flere glass daglig.

Ingen kommentarer: