søndag 10. august 2008

Verdens vakreste sport


Det eneste jeg gleder meg over ved sommer-Ol er Turn og Rytmisk Gymnastikk. Jeg vet i hvertfall ikke om noen vakrere sporter. Mitt hjerte ligger kanskje nærmest Rytmisk Gymnastikk, etter som jeg følte at det var mer meg når jeg drev med enn, enn det jeg følte for vanlig turn.

Jeg trente turn i tre til fire år, men så pådro jeg meg en legghinnebestennelse, noe som førte til at jeg ikke kunne fortsette. Vi hadde også en trener som var utrolig dyktig, men veldig streng. Flinke ble vi, det skal hun ha. Men hvor gøy vi hadde det på trening var en annen sak. Når jeg begynte med RG var det helt andre boller. Friheten var mye større, og presset var ikke like høyt slik jeg hadde hatt det før. Jeg ble kanskje ikke så altfor god, men jeg hadde det allikevel veldig gøy. Jeg må si jeg angrer for at jeg sluttet og ikke heller bare begynte i en annen klubb og var mer seriøs. For det er ingen annen sport jeg kunne tenke meg å drive med, og nå er det altfor sent å begynne igjen.

Så siden tiden for meg og RG er utløpt, får jeg heller nøye meg med å se det på TV i stedet. Eurosport viser masse Turn dette uken, så jeg får håpe jeg får sett noe av RGen som kommer neste uke, og jeg har fortsått det hele riktig. Allerede i i dag kl 00:00 er det Kvinnenes kvalifisering i Turn, så det skal bli gøy å se.

Ingen kommentarer: