mandag 16. juni 2008

Hamburger

I dag har jeg vært så snill og laget litt mat også. det ble hamburgere i pitabrød. Mums! Oppskiften fant jeg på matprat, siden jeg er så fryktelig dårlig på å finne på nye ting, finner jeg alltids noe godt der. Det er så typisk meg å bare slenge inn en frossenpizza i ovnen eller koke litt spagetti, så er greit med litt variasjon også!
Oppskriften er hvertfall:

Ingredienser
400 g kjøttdeig , familiedeig eller karbonadedeig
1 ts salt
¼ ts pepper
½ dl vann
2 ss margarin /olje til steking
4 stk. salatblad
2 stk. tomat
½ stk. løk
4 stk. hamburgerbrød - jeg byttet ut disse med pitabrød
Slik gjør du:
1. Rør inn salt og pepper i kjøttdeigen, men ikke rør for lenge. Deigen skal ikke bli seig.
2. Ha litt vann på en trefjøl og form deigen til runde kaker som klemmes ut til store flate burgere.
3. Stek burgerne på sterk vame, 1-2 minutter på hver side.
4. Varm hamburgerbrød som anvist på pakken og fyll det med salat, hamburger, tomat og løk. Ketchup eller annen saus etter eget ønske.

Mine burger så kanskje ikke såååå fine, men veldig gode synes nå jeg!

Ingen kommentarer: